| Saija Mahon
Google on käynnistänyt Google Adsissa uuden sisällön soveltuvuuskeskuksen, jossa voit hallita soveltuvuusasetuksia kaikille YouTubessa ja Google Display -verkossa oleville kampanjoille. Tämän päivityksen pitäisi vähentää virheitä, parantaa tehokkuutta ja auttaa mainostajia jatkossa. Päivitys ei ole vielä Suomessa, mutta on todennäköisesti tulossa lähiaikoina.
Googlen perustelu muutokselle
Google kirjoitti aiheesta: “Aiemmin soveltuvuusasetusten hallinta tapahtui useissa, erillisissä Google Adsin osioissa, ja kokemus vaihteli eri Google-alustoilla”. “Tämä johti aikaa vievään ja hankalaan käyttöönottoprosessiin sekä väärinkäsityksiin ja ohjausten väärinkäyttöön. Vaikka poissulkemiset voivat olla hyödyllisiä työkaluja, brändien on myös syytä olla tarkkana siitä, minkä tyyppisen sisällön ne valitsevat poissulkevansa. Liiallinen poissulkeminen voi vaikuttaa kielteisesti kustannuksiin ja tavoittavuuteen. Se voi myös tahattomasti sulkea pois loistavaa, brändin kannalta turvallista sisältöä tai sisältöä, joka on merkityksellistä erilaisille yhteisöille”, Google lisäsi.
Mitä voimme odottaa uudelta päivitykseltä?
Google Adsin uuden soveltuvuuskeskuksen avulla voit hallita soveltuvuusasetuksia yhden pisteen kautta. Sisällön soveltuvuuskeskuksen avulla voit helposti poissulkea sisältöä sellaisilta sivuilta, joilla et halua näyttää Youtube- ja Google Display- verkoston mainoksia.
Alla kuvakaappaus työkalusta:
Kun Google Adsissa siirrytään uuteen soveltuvuuskeskukseen, voit nyt valita yhden kolmesta inventaariotilasta. Inventaariotilat “vastaavat mieltymyksiisi erilaisten arkaluonteisten teemojen, kuten kirosanojen, seksuaalisen vihjailun ja väkivallan suhteen”, Google selitti. Voit hienosäätää lisäpoissulkemisia siitä eteenpäin. Kun olet määrittänyt mieltymyksesi tilitasolla, Google Ads soveltaa näitä asetuksia automaattisesti tuleviin kampanjoihisi.
Tämän päivityksen pitäisi säästää aikaa, vähentää virheitä ja parantaa näiden asetusten hallintaa keskitetymmässä paikassa. Google lisäsi, että yhtiö kertoo lisää “tulevina kuukausina auttaakseen sinua jatkossakin mukautumaan siihen, mikä toimii parhaiten brändi-identiteetillesi ja navigoimaan kasvavassa sisältömaisemassa”.
Lähde:
Google launches new content suitability center in Google Ads