← Takaisin

Markkinoitko LinkedInissä? Hyvä!

| Sanna

LinkedIn on suosittu ammatillinen sosiaalinen media, jossa käyttäjät verkostoituvat muiden ammattilaisten kanssa keskustellen tyypillisesti työhön ja liiketoiminnan kehittämiseen liittyvistä aiheista. LinkedInissä profiili muistuttaa ansioluetteloa ja tänä päivänä muut yrittäjät ja yritykset saattavat käydä tutustumassa sinuun, sekä yritykseesi LinkedIn-profiilin kautta. 

Monivaiheisten mainoskampanjoiden avulla tavoitat LinkedInistä tehokkaasti erityisesti yritysten päättäjiä ja ylempiä toimihenkilöitä, sekä potentiaalisia työnhakijoita. Lisäksi markkinointia voidaan toteuttaa tehokkaasti myös sellaisille tuotteille ja palveluille, joissa ostopolku on pitkä ja kertaosto suuri.

LinkedInin mainoshinnat ovat usein korkeampia kuin esimerkiksi Facebookissa ja Instagramissa, mutta mainonnan tulokset saattavat olla prosentuaalisesti parempia. Erityisen hyvin LinkedIn toimii B2B-liiketoiminnassa, jossa markkinointia halutaan kohdentaa tarkasti esimerkiksi yritysten päättäjille. LinkedIn-mainonta toimii myös hyvin asiantuntijoiden ja ylempien toimihenkilöiden rekrytoinnissa.

LinkedIn-mainonnan kohdentaminen on tarkkaa ja monipuolista

Monipuoliset mainoskampanjavaihtoehdot tarjoavat markkinoijalle erilaisia mahdollisuuksia LinkedInissä. Esimerkiksi some-kanaville tyypilliset sponsoroidut yrityssivun julkaisut sekä käyttäjän syötteessä näkyvät kuva-, video- tai karusellimainokset kuuluvat LinkedIn mainosmuotojen tarjontaan. LinkedInissä voi myös toimittaa personoituja mainosviestejä suoraan haluttujen käyttäjien inboxiin.

LinkedIn-markkinoinnin kohdennettavuus voi olla hyvinkin tarkkaa ja erityisen hyvä silloin, kun käyttäjiä tavoitellaan tiettyjen ammatillisten ominaisuuksien perusteella. Mainoskampanjoita voidaan kohdentaa esimerkiksi tietyllä toimialalla, tittelillä tai jopa yrityksessä työskenteleville henkilöille. Mainontaa voidaan kohdentaa myös esimerkiksi käyttäjän profiiliin kirjattujen taitojen tai työnkuvan perusteella. Myös LinkedInissä voidaan toteuttaa uudelleen markkinointia (re-marketing) sivustollasi aiemmin vierailleille käyttäjille.

Vinkkejä LinkedIn-mainontaan

Vaikka LinkedIn-mainonta on monipuolista ja hyödyllistä, mieti onko sinun kohderyhmäsi siellä. Tavoitatko sinulle relevantit asiakkaat ja mahdolliset yhteistyökumppanit maksetulla mainonnalla? Mieti myös kohderyhmäsi koko – tällä hetkellä LinkedInissä suositellaan kohderyhmän koon olevan 50 000 – 70 000. Lisäksi mieti budjetti valmiiksi – lähtökohtaisesti LinkedIn-mainonnan päivittäinen budjetti on vähintään 10 euroa.

Kiinnostuitko? 

Ota meihin yhteyttä ja voimme konsultoida sinua mikäli haluat toteuttaa LinkedIn-mainonnan itse, tai voit ulkoistaa mainonnan kokonaan asiantuntijoillemme.