| Saija Mahon
TikTok tuli tunnetuksi vuonna 2020 lyhytvideoihin perustuvana julkaisualustana, jonka tavoitteena on viihdyttää ja herätellä luovuutta. Alunperin TikTok tuli tunnetuksi nuorten suosimana kanavana, mutta pandemian myötä on suosio kasvanut räjähdysmäisesti myös aikuisten keskuudessa. TikTokin mainokset sulautuvat käyttäjien syötteeseen samaan tapaan kuin tavalliset videot – tämä takaa huomaamattoman ja saumattoman mainoskokemuksen.
TikTok on edullisin kanava tehdä brändi- ja tunnettuusmainontaa
Facebookista ja Instagramista tuttu tuhannen näytön hinta (CPM) on tällä hetkellä TikTokissa huomattavasti edullisin. Syötteeseen (For you page) sulautuvat mainokset takaavat käyttäjälle saumattoman mainoskokemuksen, jonka ansiosta brändien on mahdollista kasvattaa tunnettuuttaan ja luoda erilaisia mielikuvia, sekä trendejä tehokkaasti.
TikTok-markkinointiin sitoudutaan paremmin
TikTokin algoritmi on äärimmäisen tarkka, ja sen avulla TikTok pystyy tarjoamaan käyttäjilleen sitouttavaa sisältöä paremmin ja paremmin – myös mainoksien suhteen. Erityisesti alle 200 euron kuluttajatuotteita myyvät yritykset/brändit ovat menestyneet TikTokissa.
TikTokin käyttäjäkunta on laaja ja sillä on ostovoimaa
Tiktokin käyttäjäkunta on kasvanut maailmanlaajuisesti jo yli miljardiin käyttäjään, joista suomalaisia on reilusti yli miljoona. Pääpaino on edelleen 18-24-vuotiaissa, mutta heti perässä tulee 26-40-vuotiaat aikuiset. Milleniaanit ovatkin TikTokin nopeiten kasvava käyttäjäryhmä tällä hetkellä: usean vertailun mukaan 26-40 vuotiaat kuluttavat verkossa enemmän rahaa kuin mikään muu ikäryhmä.
TikTok-mainonta ei vaadi käyttäjäprofiilia
TikTok-markkinointia varten ei tarvitse luoda käyttäjäprofiilia – toisin kuin esimerkiksi Instagramissa ja Facebookissa. Markkinointia varten on olemassa erillinen työkalu, jonka avulla tuloksellisuutta voidaan myös helposti mitata.
Kiitos blogin lukemisesta!
Blogeja digimarkkinoinnin maailmasta julkaistaan joka kuukausi. Uudet blogit pystyt tilaamaan suoraan sähköpostiisi uutiskirjeemme kautta!