Kampanja: Sunnuntai joulureseptit

Aikajana: 1.11.2015 – 24.12.2015

Asiakas: Bunge Finland Oy – Sunnuntai
Tuottaja: Mahon Digital Marketing Oy

Bunge Finland Oy on ainoa Suomessa sijaitseva margariinien valmistaja.
Tuotevalikoimaan kuuluu kasvipohjaisia margariineja, levitteitä, kasviöljyjä sekä pakastetaikinoita.

Bungen Sunnuntai –tuotteisiin kuuluu rasvat ja pakastetaikinat.

Strategia:

Sunnuntai jouluresepti –kampanjan tarkoituksena oli tuoda lisää relevantteja kävijöitä Bunge.fi resepti-sivuille sekä viimekädessä lisätä Sunnuntai –tuotteiden myyntiä. Tavoitteena oli myös antaa kuluttajille vinkkejä Sunnuntain –tuotteiden käyttöön joululeivonnassa, nimenomaan reseptiikan avulla.

Tekniikat ja taktiikat:

Rakennettiin Facebookiin Sunnuntai jouluresepti –kampanja, mainosryhmä sekä kolme mainosta erilaisine toimintakehotuksineen.

Mainokset kohdennettiin aikaisemman datan perusteella relevantille kohdeyleisölle, mutta huomioon otettiin myös digitaaliset trendit, kausiluonteisuus ja uusien taktiikoiden hyödyntämisen mahdollisuudet. Mainoksissa nostettiin esille yksittäisiä reseptejä, joissa on käytetty Sunnuntai –tuotteita. Kampanjan suoriutumista seurattiin ja mainoksia optimoitiin aktiivisesti parhaan suorituskyvyn takaamiseksi.

Tulokset marraskuun aikana:

  • Sunnuntai jouluresepti -kampanjan mainokset keräsivät yli 7 500 klikkausta ensimmäisen kuukauden aikana.
  • Kampanjan mainokset tavoittivat yli 183 000 käyttäjää Facebookissa.
  • Mainokset näytettiin relevantille kohdeyleisölle yli 587 000 kertaa.
  • Koko Bunge.fi sivuston kävijöistä 74,5% tuli marraskuussa Facebook mainosten kautta.

Parhaiten suoriutunut mainos:

kuva

 

Yhteenveto:

Mainokset ovat herättäneet erittäin tehokkaasti kiinnostusta, ja toimineet hyvin kohdeyleisön keskuudessa.

Kävijämäärät nousivat merkittävästi Facebook -kampanjan ensimmäisen kuukauden aikana.
Kaiken kaikkiaan Bunge.fi resepti –sivun kävijämäärä nousi lokakuun noin 2400:sta 254% marraskuussa.