Google-mainonnan yleisimmät kampanjatyypit

Googlen mainostusalusta Google Ads tarjoaa eri kampanjavaihtoehtoja, jotka tukevat mainostajien tavoitteita verkossa. Mietitään yhdessä parhaat yhdistelmät, jotta tavoitamme asiakkaasi tehokkaasti ostoprosessin eri vaiheissa!

1. Google hakukampanja

Haluatko saada lisää myyntiä verkkokaupassa? Vai onko sivustosi tavoitteena uusasiakashankinta ja liidien keräys? Hakukampanjan avulla tavoitat palveluistasi kiinnostuneet tehokkaasti Googlessa!

Hyvin suunnitellun hakukampanjarakenteen avulla voit tarjota asiakkaallesi hänen hakuaan vastaavaa, relevanttia ratkaisua mainoksillasi, josta asiakkaan polku jatkuu mainosta vastaavalle laskeutumissivulle. Google Tag Managerin ja Google Analyticsin avulla asetettujen sivustotavoitteiden avulla pystymme seuraamaan, mitä asiakas tekee sivuilla mainosklikkauksen jälkeen. 

2. Google Display -kampanja

Google Adsin kampanjavaihtoehto Display-mainonta (tunnetaan myös nimillä bannerimainonta ja kuvamainonta) sopii erityisesti tietoisuuden kasvattamiseen sekä uudelleenmarkkinointiin. Google Display -kampanjan avulla tavoitat uusia asiakkaita tarkasti suunniteltujen kohdennusten avulla, tai voit näyttää mainoksia niille, jotka ovat jo vierailleet sivuillasi!

Google Display -verkosto sisältää lukuisia eri verkkosivustoja ja sovelluksia, jossa mainoksesi voivat näkyä. Voit tavoittaa potentiaaliset asiakkaasi esimerkiksi silloin, kun he selailevat suosikkiverkkosivujaan, viihtyvät YouTube -videoiden parissa tai avaavat mieleisensä mobiilisovelluksen. Kuten kaikki mainonta Googlessa, myös Display-mainonnan tehokkuus ja asiakaspolut ovat hyvin mitattavissa.

3. Google videokampanja

Tiesitkö, että YouTube-mainonta hoituu kätevästi saman Google Ads -mainosalustan kautta?

Googlen omistama YouTube on osa suurta Google Display -verkostoa ja videokampanjan kohdennustavoissa onkin paljon yhtäläisyyksiä Display-kampanjan kanssa. Voit esimerkiksi tavoittaa kohderyhmäsi tiettyjen aihealueiden perusteella, voit näyttää videoitasi henkilöille, jotka ovat jo aiemmin katselleet videoitasi, tai niille jotka ovat hiljattain etsineet tietoa yrityksesi tarjoamista palveluista. Ja jos kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, videon avulla välität viestisi entistäkin tehokkaammin!

Kasvata myyntiä kustannustehokkaan hakusanamainonnan avulla

Hakusanamainonnan avulla tavoitat tehokkaasti henkilöt, jotka etsivät hakukoneesta yrityksesi tarjoamia tuotteita tai palveluja. Suomessa Googlen osuus kaikista käytetyistä hakukoneista on reilusti yli 90%, joten Google-mainonta on ylivoimaisesti suosituin tapa tehdä hakusanamainontaa Suomessa.

Hyödyntämällä hakusanamainontaa osana markkinointiasi, voit tavoittaa ostovalmiudessa olevat henkilöt tehokkaasti. Kustannustehokkuuden lisäksi hakusanamainonta on erityisen mitattavaa. Saat tietää tarkasti kuinka monta henkilöä on päätynyt mainoksen kautta sivuillesi ja suorittanut halutun toimenpiteen sivuilla. Haluttuja toimenpiteitä voi esimerkiksi olla verkkokauppaosto, yhteydenotto tai vaikkapa tietyllä sivulla vierailu!

Google-mainonnan hyödyt yritykselle

  • Mediajätti: Googlessa on valtavat volyymit. Suomessakin tehdään yli 30 miljoonaa Google-hakua joka päivä ja suuri osa aloittaa tiedonhaun hakukoneella.
  • Kustannustehokkuus: Google-mainonta on erittäin kustannustehokasta. Google veloittaa ainoastaan niistä kerroista, kun joku klikkaa mainostasi.
  • Seuranta ja mitattavuus: Tuloksia kampanjoiden suoriutumisesta voi seurata tarkasti Google Ads -mainosalustassa tai Google Analyticsissa. Vain muutamalla klikkauksella näkee, kuinka monta kertaa mainoksesi on näkynyt, kuinka monta kertaa mainostasi on klikattu ja paljonko yksi klikkaus tai haluttu toimenpide sivustolla on sinulle kustantanut.
  • Tavoita kohderyhmäsi: Google-mainonnan avulla voi määrittää tarkasti kenelle mainoksesi näkyvät. Kohdistuksia on myös mahdollista säädellä ja kehittää jatkuvasti.
  • Tavoitteellisuus: Tavoitat asiakkaasi juuri oikealla hetkellä ja oikeassa paikassa. Näin ollen Google-mainonta on tehokas tapa kasvattaa liiketoimintaa.
  • Jatkuva kehittäminen: Kampanjat vaativat säännöllistä seurantaa ja optimointia parhaiden tulosten saavuttamiseksi. Google-mainonnassa olemassa olevaa dataa on mahdollista analysoida ja hyödyntää jatkuvasti mainoskampanjoiden kehittämiseen.

Kuinka voimme auttaa?

  • Tehtävämme on auttaa sinua kasvattamaan liiketoimintaa verkossa varmistamalla parhaat mahdolliset tulokset toteuttamissamme kampanjoissa.
  • Olemme virallinen Google Partner toimisto. Teemme kampanjat asiantuntemuksella ja toteutamme ne menestyksellisesti.
  • Toimimme läpinäkyvästi ja asiakasta kunnioittaen.
  • Meillä on kokemusta useilta eri toimialoilta.
  • Olemme kansainvälinen toimisto ja meiltä löytyy kielitaitoiset tekijät.
  • Haluamme aidosti ymmärtää asiakkaidemme liiketoiminnan tavoitteet. Se on tuloksellisen palvelumme lähtökohta.

Mikäli sivuillasi ei ole aikaisemmin tehty hakukoneoptimointia, suosittelemme palvelua Google-mainonnan yhteyteen. Google-mainonta voi olla huomattavasti kustannustehokkaampaa kun sivut ovat käyttäjäystävällisiä ja optimoitu tärkeille hakusanoille. Ota yhteyttä asiantuntijoihimme niin jutellaan lisää ja mietitään yhdessä teille sopivin strategia!

Lue lisää hakukonemarkkinoinnista digimarkkinoinnin blogistamme.