Kategoria: Sähköinen kampanja (Netti-, some tai mobiilikampanja)

Asiakas: The Loft Boyswww.theloftboys.co.uk

loftboys8

Toteuttaja: Mahon Digital Marketing Oy (www.mahondigital.fi)

Päivämäärä: 23.12.2014

Kampanjan aikajana: 1.1.2014 – 31.12.2014

Kampanjan tavoite:

Digikampanjoiden, niin Google-kampanjoiden kuin sosiaalisen median kampanjoiden yhteinen, integroitu tavoite oli kasvattaa tietoisuutta ja liidejä The Loft Boys – yrityksen palveluista Hertfordshiren kunnan (Englannissa) talousalueella ja ympäröivillä seuduilla.

Ensimmäisenä ja tärkeimpänä prioriteettina oli myydä kokonaisvaltaisia parvien ja vinttien sisustuspaketteja kodinomistajille.

Toissijainen tavoite oli kasvattaa The Loft Boys – yrityksen tietoisuutta kuluttajien kesken verkkokampanjoita hyödyntämällä.

Asiakas sijaitsee fyysisesti Englannissa, mutta Mahon Digitalin Suomen (Turun) toimiston tiimi hallinnoi kampanjoita alusta asti, koska kampanjat toteutettiin puhtaasti digitaalisessa ympäristössä.

loft1

Markkinointistrategia:

Markkinointisuunnitelma määriteltiin strategisesti eri kohderyhmien ja vuodenaikojen  / sesonkiaikojen ympärille -> ottaen huomioon viestinnän sävyn jokaista kanavaa ajatellen, ja vuodenajat tottakai huomioon ottaen. Esimerkiksi  ehostaen erilaisia käyttötarpeita parvelle / vintille eri vuodenaikoina.

Verkkokampanjat lanseerattiin hakukonejätti Googlessa ja sosiaalisessa mediassa (Facebook ja Twitter) tammikuussa 2014. Liikenne ohjattiin suoraan www.theloftboys.co.uk   – sivuille, ja asiaankuuluville sub-laskeutumissivuille, parhaan myyntikokemuksen takaamiseksi.

Google-kampanjat rakennettiin yksityiskohtaisten palveluiden ympärille asiaankuuluvasti ja relevantin viestinnän siivittäminä.

Mainokset räätälöitiin viestimään tarjouksista tehokkaasti, ytimekkäästi ja erinnäisiä kohderyhmiä tarkkaan ajatellen. Kampanjat kohdennettiin niin mobiililaitteisiin kuin tabletteihin ja tietokepäätteisiinkin.

Display-verkoston mainoksiin rakennettiin omat bannerimainokset, jotka nostattivat nopeasti The Loft Boys – yrityksen brändinäkyvyyttä, tukien tottakai tehokkaasti myös yksittäisten palveluiden tunnettuutta ja tietoisuutta.

Sosiaalisen median viestintä ja vuorovaikutus suunniteltiin alusta asti kevyemmäksi, kiinnostavaksi ja auktoriteettia nostattavaksi.

Sosiaaliseen median rooli ei ole ‘myyvä’ vaan tämä oli vahvasti Google-mainosten ja verkkosivujen rooli. Sosiaalisen median päivitysten tehtävänä oli aina nostattaa kiinnostusta, tunteita ja emotionaalista yhteyttä  The Loft Boys – brändiin. The Loft Boys mielikuvan tuli herättää varmuutta siitä, että yritys voisi auttaa asiakkaitaan tekemään kodistaan paremman, tehokkaamman ja viihtyisämmän ja yleisesti kokonaisuutta ajatellen toimivamman tilan.

loft2

Tulokset:

  • Liikenne verkkosivuille nousi 200% koko kampanjan aikana
  • Napsautussuhde nousi 53% kampanjoinnin aikana, verraten edelliseen vuoteen, jolloin aktiivista ja monipuolista kampanjointia ei ollut
  • Mediabudjetti oli koko kampanjan aikana äärimmäisen kustannustehokas, ja huimasta liikenteen kasvusta sivuille huolimatta, pystyimme ajamaan 15% halvempaa liikennettä (CPC / maksu per klikkaus) verrattuna edellisen vuoden rajallisiin kampanjoihin.
  • Liidit nousivat 102% (YoY) digikampanjoiden siivittäminä.

Parhaiten suoriutuvia mainoksia Googlessa:

theloftboys3 lofboys2loft2

Esimerkkejä sosiaalisen median päivityksistä:

loftboys4

loftboys7

loftboys6

Yhteenveto:

Integroitu verkkomainonta voi toimia äärimmäisen kustannustehokkaana myyntisuppilona ja kanavana, jos strategia ja taktiikat ovat suunniteltu tarkasti ja asiaankuuluvasti alusta saakka.

Jokaisen digikanavan rooli markkinointimixissä tulisi olla määritelty oikein, niiden tulisi tehokkaasti tukea toisiaan, ja ehostaa toistensa olemassaoloa ja suoriutumista tavoitteiden saavuttamiseksi.

Tämä on selvästikin todistettu toimivaksi konseptiksi ja strategiaksi The Loft Boys –yrityksen palveluiden kampanjoinnissa.

Asiakkaamme oli erittäin tyytyväinen ajamiimme tuloksiin, jopa siihen pisteeseen saakka, että heidän työkalenteri oli niin täynnä, että heidän tuli palkata lisää tiimiläisiä.

Tämä on meille mahtava tulos, asiakkaallemme vielä upeampi saavutus ja kirsikkana kakun päällä kaikilla oli tässä projektissa todella hauskaa! Tästä jää meille kaikille lämmin mieli, odotamme innolla uutta vuotta 2015!