← Takaisin

5 askelta yrityksen verkkoon viemiseksi

| Saija Mahon

banner-imgJos pyörität yritystä, olet varmasti täysin tietoinen verkkosivujen tärkeydestä. Mutta yrityksen vieminen verkkoon voi olla pelottavaa, jos sinulla ei ole mitään kokemusta verkkosivujen suunnittelusta, kehittämisestä tai markkinoinnista ja mainostamisesta. Onneksi prosessi ei kuitenkaan ole niin monimutkainen kuin miltä se aluksi saattaa näyttää, varsinkaan jos sinulla on oikea tuki ja yhteistyökumppanit ympärilläsi.

Jotta pääsisit alkuun, olemme koonneet 5 askelta, jotka auttavat alkuun:

Valitse domain-nimi (verkkosivujesi osoite)

Kun valitset verkkosivujen osoitetta, on tärkeää ajatella niin kohdeyleisöä kuin markkinointiakin. Valitse verkkotunnuksen jatke markkinoillesi – .com jos yrityksesi on kansainvälinen, .fi jos yritys toimii suomessa, .se jos Ruotsissa jne.

Jos mahdollista, sisällytä kohdeavainsanoja verkkosivujen osoitteeseen – kuten jos yrityksesi on Suomessa toimiva putkityöfirma, voit käyttää esimerkiksi www.yrityksenimi-putkityot.fi. Tämä auttaa kävijöitä ja hakukoneita ymmärtämään nopeasti mikä yrityksesi on.

Verkkosivujen isännöinti

Verkkosivujasi pitää isännöidä serveriltä, jotta verkon käyttäjät pääsevät sivuille. Tähän tarvitset tämän palvelun tarjoajaa, joka varastoi ja tekee verkkosivusi saatavilla oleviksi joka puolelta Internettiä.

Yhteistyökumppanimme Host Nine tarjoaa liudan isännöinti ratkaisuja kaikille yrityksille.

Kehitä verkkosivujasi

Verkkosivujen kehittäminen on aikaa vievin osuus, kun siirryt verkkoon. Ajatustyötä pitää tehdä niin navigoinnin, sisällön, arkkitehtuurin, teknisen infrastruktuurin kuin ulkoasunkin suhteen. Nämä kaikki vaikuttavat verkkosivujesi suoriutumiseen tulevaisuudessa. On tärkeää valita yrityksellesi oikea sisällönhallintajärjestelmä (CMS). Valitse sopiva verkkokauppa alusta, jos aiot myydä verkossa, ja määrittele tavoitteesi.

Autamme sinua mielellämme verkkosivujesi kehittämisessä.

Optimoi verkkosivusi

Verkkosivujen kehittämisen ohella, pitää varmistaa että verkkosivut ovat mahdollisimman hakukoneystävälliset, jotta käyttäjät voivat löytää ne Googlesta (tai Bingistä/Yahoosta). Tähän liittyy markkinoidesi kohdeavainsanat, sisältö, tekniset asetukset, kuten sosiaalisen median optimointi ja sisältömarkkinointi.

Hakukoneoptimoinnin huomioiminen mahdollisimman varhaisessa vaiheessa verkkosivuja suunnitellessa on paras tapa saavuttaa kestävä hakukonesuorituskyky.

10 vuoden kokemuksella olemme auttaneet monia pieniä ja suuria yrityksiä hakukoneoptimoinnin kanssa.

Mainosta

Kun verkkosivusi on rakennettu ja optimoitu, seuraava vaihe on ajaa vierailijoita sivuille, ja alkaa tuottaa liidejä ja myyntiä. Verkkosivujesi mainostaminen voi olla monenlaista, niin maksettuja hakukampanjoita Googlessa tai  Facebookissa, display mainostamista tai bannereita.

PPC ja digitaalisen mainonnan spesialistimme voivat auttaa sinua löytämään oikeat kanavat sinun yrityksellesi.

Nämä 5 askelta ohjaavat sinut oikeaan suuntaan, jos mietit yrityksesi viemistä verkkoon.  Tiimimme on kuitenkin aina valmiina keskustelemaan vaatimuksistasi ja takaamaan että yrityksesi saavuttaa täyden digitaalisen potentiaalin.