| Saija Mahon
Olet varmasti kuullut sanan konsultointi monesti ennenkin. Konsultointi on terminä laaja ja se kätkee sisälleen paljon. Toimialasta riippumatta konsultointia voidaan hyödyntää erilaisten yritysten tarpeisiin. Yleisesti konsultoinnissa yrityksen ulkopuolinen ammattilainen tuo erityisosaamistaan lisäarvona yritykselle. Konsultointi voi olla pitkäkestoista ja tarjota apua laajojen kokonaisuuksien hallintaan tai kehittämiseen. Vastaavasti konsultoinnista voidaan saada täsmäneuvoja yksittäisten haasteiden ratkaisemiseksi tai uuden oppimiseksi.
Markkinoinnin konsultoinnissa keskitytään yrityksen markkinoinnin ja näkyvyyden kehittämiseen. Varsinkin digitaalisen markkinoinnin viidakossa voi tuntua haastavalta löytää oikeat kohderyhmät tai kokea ohjelmien käytön hankalaksi. Tällöin konsultoinnista saa neuvoja ja opastusta juuri niihin asioihin missä apua tarvitsee.
Kysyimme meidän koulutus- ja asiakkuuspäälliköltä Johannalta kolme tärkeintä kysymystä markkinoinnin konsultointiin liittyen.
Mitä hyötyä konsultoinnista on?
Digimarkkinoinnissa on paljon työkaluja ja parhaita käytäntöjä jotka ovat jatkuvassa muutoksessa. Mikäli et päivittäisessä työssäsi käytä esimerkiksi Google Ads -työkalua, parhaiden käytäntöjen löytämiseen ja itseopiskeluun voi kulua paljon aikaa. Digimarkkinoinnin konsultoinnissa saat suoraan neuvoja, suosituksia ja käytännön opastusta miten voit toteuttaa markkinointiasi verkossa paremmin, helpommin ja tehokkaammin. Useasti konsultoinnin aloitusvaiheessa asiakas ei tiedä kaikkea mitä olisi hyvä ottaa huomioon, ja tässä kohtaa asiantuntija voi tuoda näitä puutteita esille. Näin tieto ei lisää tuskaa vaan tuloksia!
Miksi valita konsultointi, eikä itsenäinen verkkokurssi?
Netistä löytyy paljon tietoa ja mahdollisuuksia opiskella itsenäisesti digimarkkinointia. Tästä esimerkkinä Google Skillshop, josta voi ottaa haltuun vaikkapa Google Ads hakusanamainonnan saloja tai Google Analyticsin käyttöä. Itsenäiset verkkokurssit ovat ehdottomasti hyviä paikkoja opiskella, mutta ammattilaisen opetustuokio keskittyy nimenomaan sinun yritykseesi, toimialaasi ja konsultointia ennen tehtävän tarvekartoituksen mukaisiin tarpeisiin. Konsultoinnin avulla erotat sen olennaisen ja tärkeimmän kaiken informaation seasta. Konsultoinnin ehdoton hyöty on myös säästetty aika!
Kenelle konsultointi sopii?
Konsultointi sopii henkilölle, joka haluaa oppia itse tekemällä mutta tarvitsee asiantuntijan ohjausta parhaisiin käytäntöihin ja itselle sopiviin tapoihin.
Tutustu erilaisiin konsultointi aiheisiin ja ota yhteyttä niin räätälöidään juuri sinun tarpeisiin sopiva konsultointi!