← Takaisin

Meta teki uudistuksen: Mainosten edunsaaja- ja maksajavaatimukset

| Petra Niemi

Meta teki uudistuksen: Euroopan unioniin kohdennettujen mainosten edunsaaja- ja maksajavaatimukset

Facebookissa ja Instagramissa maksettu mainonta on jo vakiinnuttanut asemansa digitaalisessa markkinoinnissa. Kesäkuun blogissa käännämme kuitenkin katseemme uudistukseen, jonka Meta lanseerasi ja jokaisen mainostajan tulisi ottaa huomioon. Kyseinen uudistus vaatii toimenpiteitä 10.7.2023 mennessä, eli ihan pian!

Mistä on kyse?

Jos Facebook- tai Instagram-mainoksesi kohdennetaan EU:hun tai siihen assosioituneisiin alueisiin tai maailmanlaajuisesti, voit 5. kesäkuuta 2023 alkaen lisätä EU:n sääntelyvaatimusten mukaisesti mainoksesta hyötyvän henkilön tai organisaation eli edunsaajan. Voit myös lisätä mainoksesta maksavan henkilön tai organisaation eli maksajan, jos kyseinen henkilö tai organisaatio ei ole sama kuin edunsaaja.

Kyseiset tiedot vaaditaan 10. heinäkuuta 2023 alkaen kaikista uusista, kopioiduista tai muokatuista mainoksista, jotka kohdennetaan EU:hun tai siihen assosioituneisiin alueisiin. Jos et anna tietoja, mainostasi ei julkaista. Vaatimus pätee kaikkiin mainosten luontialustoihin, myös markkinointi-API:hin.

Tiedot ovat saatavilla myöhemmin tänä vuonna Meta-mainoskirjastosta, mutta niitä ei näytetä itse mainoksessa tai syötteessä. Ne säilyvät Meta-mainoskirjastossa, kunnes mainoksen viimeisestä näyttökerrasta on kulunut vuosi. Vaikka sinua vaaditaan lisäämään kyseiset tiedot kaikkiin aikaisemmin mainittuun kategoriaan kuuluviin mainoksiin, tietojen lisäämisellä ei ole vaikutusta mainosten jakeluun, kustannuksiin, tarjoamiseen, ominaisuuksien saatavuuteen tai mainosten tarkistukseen.

Huomautus: Kaikki edunsaaja- ja maksajatiedot tallennetaan mainoskirjastoon. Jos muokkaat edunsaaja- tai maksajatietojasi, Meta arkistoi kaikki versiot yhden vuoden ajaksi.

Tältä edunsaaja- ja maksajatietojen täyttämiskohta näyttää Metan mainosjoukon editorissa:

Meta mainosjoukon edunsaaja- ja maksajatiedot.

Tämä kohta löytyy mainosjoukkoa muokatessa kohderyhmän ja sijoitteluvalintojen välistä.

 

Lähde ja lisää tietoa asiasta löytyy: https://www.facebook.com/business/help/605021638170961/