Haluatko oppia tekemään digimarkkinointia itse? Nyt sinulla on loistava tilaisuus osallistua Digimarkkinoinnin osaaja -koulutuskokonaisuuteen, jossa käydään läpi hakukoneoptimoinnin salat, käytännönläheiset vinkit Google-mainonnan sekä Facebook- ja Instagram -mainonnan toteuttamiseen – mittaamista, analytiikkaa ja raportointia unohtamatta!

Koulutuksen sisältö

Koulutuskokonaisuus koostuu koulutuspäivistä sekä väli- ja lopputehtävistä, jotka suorittamalla saat käytännöllisen suunnitelman hakukoneoptimoinnin aloittamiseen, toteuttamiskelpoiset mainoskampanjat, valmiit raportointipohjat ja tarvittavan osaamisen tärkeiden työkalujen hyödyntämiseen.

Koulutus on hyvin käytännönläheinen ja kurssipäivillä pääset toteuttamaan todellisia kampanjoita yrityksesi tavoitteita tukemaan.

1. Google Ads perusteet

  • Miksi Googlessa kannattaa mainostaa?
  • Google Ads eri kampanja-vaihtoehdot
  • Tilin rakenne ja hakukampanjan parhaat käytännöt
  • Miten luodaan hyvä hakukampanjan mainos?

Kampanjan luonti ja hallinta käytännössä

  • Tilin luonti
  • Strategia tilin rakenteeseen
  • Millainen on optimaalinen tilin rakenne?
  • Hakusanatutkimus: Miten löydän oikeat hakusanat?
  • Hakukampanjan luonti ja asetukset
  • Mainosryhmien luonti ja asetukset
  • Hakusanatyypit ja hakusanojen lisääminen
  • Mainosten luonti ja mainosjatkeet
  • Kuukausittaiset toimenpiteet tilin suoriutumisen parantamiseksi
  • Hakusanojen seuranta
  • Hintatarjousten muokkaaminen ja kohdistaminen

2. Google Ads jatko

Display-mainonnan perusteet

  • Google Ads tilin rakenne ja eri kampanja-vaihtoehdot
  • Display-mainonta
  • Kohdentaminen ja yleisöt
  • Uudelleenmarkkinointi

YouTube-videomainonta

  • Video-kampanjan luonti ja asetukset
  • Videomainokset

Lisäksi

  • Tehokkaat hintatarjous- ja kohdistusstrategiat.
    Tavoitteiden asettaminen ja seuranta

3. Hakukoneoptimoinnin perusteet

  • Hakukoneoptimoinnin perusteet
  • Google algoritmi
  • Hakusanatutkimus
  • Sivujen sisäinen optimointi: Metatiedot, sisältö ja teksti, otsikointi, kuvien optimointi, URL-osoitteet ja ankkuritekstit, sisäiset linkitykset, navigaatio
  • Sivujen ulkoinen optimointi: Ulkoiset linkitykset, sosiaaliset signaalit, Google My Business
  • SEO-työkalupakki

4. Hakukoneoptimointi jatkokurssi

  • Tekninen hakukoneoptimointi ja mobiiliystävällisyys
  • Sisältöstrategia osana hakukoneoptimointia
  • Hakukoneoptimoinnin tehokkaat mittarit, analytiikka sekä Googlen työkalujen hyödyntäminen hakukoneoptimoinnin tulosten seuraamiseen ja kehittämiseen.

5. Facebook & Instagram -mainonta

  • Facebook-mainonnan hyödyt
  • Miten Facebook-mainonta toimii?
  • Facebook-mainostilin ja Business Managerin luonti
  • Facebook-mainonnan laskutus
  • Mainoskampanjan rakenne, kampanjavaihtoehdot ja kampanjatavoitteen valinta
  • Mainosryhmät: Kohdentaminen, sijoittelut, budjetit ja aikataulu
  • Business Managerin käyttö: Kampanjan ja mainosryhmien luonti käytännössä
  • Mainosten luonti ja eri mainosmuodot: kuvamainos, videomainos, karusellimainos, kokoelma-mainos
  • Mainonnan tunnusluvut ja suoriutumisen seuranta

6. Googlen analytiikka- ja raportointityökalut

  • Miten Universal Analytics eroaa Google Analytics 4:stä
  • Google Analytics 4 tilin rakenne
  • Google Analyticsin 4 tarjoama tieto
  • Sivun tavoitteiden muuttaminen seurattaviksi mittareiksi
  • Katsaus uuteen Google Analytics 4:seen ja neuvot sen käyttöönottoon
  • Google Data Studion käyttö tulosten raportointiin ja analysointiin
  • Oman raportointipohjan luominen ja vinkit sen hyödyntämiseen

 

Tulossa vuoden 2023 aikana.