Haluatko oppia tekemään digimarkkinointia itse? Nyt sinulla on loistava tilaisuus osallistua Digimarkkinoinnin osaaja -koulutuskokonaisuuteen, jossa käydään läpi hakukoneoptimoinnin salat, käytännönläheiset vinkit Google-mainonnan sekä Facebook- ja Instagram -mainonnan toteuttamiseen – mittaamista, analytiikkaa ja raportointia unohtamatta!
Koulutuksen sisältö
Koulutuskokonaisuus koostuu koulutuspäivistä sekä väli- ja lopputehtävistä, jotka suorittamalla saat käytännöllisen suunnitelman hakukoneoptimoinnin aloittamiseen, toteuttamiskelpoiset mainoskampanjat, valmiit raportointipohjat ja tarvittavan osaamisen tärkeiden työkalujen hyödyntämiseen.
Koulutus on hyvin käytännönläheinen ja kurssipäivillä pääset toteuttamaan todellisia kampanjoita yrityksesi tavoitteita tukemaan.
1. Google Ads perusteet 5.10.2023 klo 9-16
- Miksi Googlessa kannattaa mainostaa?
- Google Ads eri kampanja-vaihtoehdot
- Tilin rakenne ja hakukampanjan parhaat käytännöt
- Miten luodaan hyvä hakukampanjan mainos?
- Hakusanatutkimus: Miten löydän oikeat hakusanat?
- Hakukampanjan luonti ja asetukset käytännössä
- Hakusanatyypit ja hakusanojen lisääminen
- Mainosten luonti ja mainosjatkeet
- Tulosten seuraaminen ja kuukausittaiset toimenpiteet suoriutumisen parantamiseksi
2. Google Ads jatkokurssi 26.10.2023 klo 9-16
- Display-mainonnan perusteet
- Google Ads tilin rakenne ja eri kampanja-vaihtoehdot
- Display-mainonta
- Kohdentaminen ja yleisöt
- Uudelleenmarkkinointi
- YouTube-videomainonta
- Video-kampanjan luonti ja asetukset
- Videomainokset
- Tehokkaat hintatarjous- ja kohdistusstrategiat
- Tavoitteiden asettaminen ja seuranta
3. Hakukoneoptimoinnin perusteet 23.11.2023 klo 9-16
- Hakukoneoptimoinnin perusteet
- Google algoritmi
- Hakusanatutkimus
- Sivujen sisäinen optimointi: Metatiedot, sisältö ja teksti, otsikointi, kuvien optimointi,URL-osoitteet ja ankkuritekstit, sisäiset linkitykset, navigaatio
- Sivujen ulkoinen optimointi: Ulkoiset linkitykset ja Google My Business
4. Hakukoneoptimointi jatkokurssi 14.12.2023 klo 9-16
- Tekninen hakukoneoptimointi ja mobiiliystävällisyys
- Google Search Console -työkalu
- Ulkoiset linkitykset
- Sisältöstrategia osana hakukoneoptimointia
- Rikkaat hakutulokset ja Schema Markup
- Hakukoneoptimoinnin tehokkaat mittarit, analytiikka sekä eri työkalujen hyödyntäminen hakukoneoptimoinnin tulosten seuraamiseen ja kehittämiseen
5. Facebook ja Instagram -mainonta 11.1.2024 klo 9-16
- Facebook ja Instagram -mainonnan hyödyt
- Mainostili ja Business Manager
- Mainoskampanjan rakenne, kampanjavaihtoehdot ja kampanjatavoitteen valinta
- Mainosryhmät: Kohdentaminen, sijoittelut, budjetit ja aikataulu
- Kampanjan ja mainosryhmän luonti käytännössä
- Mainosten luonti ja eri mainosmuodot: kuvamainos, videomainos, karusellimainos ja kokoelma-mainos
- Facebook-mainonnan tunnusluvut ja suoriutumisen seuranta
6. Google Analytics ja Looker Studio 25.1.2024
- Miten Universal Analytics eroaa Google Analytics 4:stä
- Google Analytics 4 tilin rakenne
- Google Analyticsin 4 tarjoama tieto
- Sivun tavoitteiden muuttaminen seurattaviksi mittareiksi
- Google Data Studion käyttö tulosten raportointiin ja analysointiin
- Oman Google Data Studio -raportointipohjan luominen ja vinkit sen hyödyntämiseen