Astubutiikkiin.fi-portaalin hakukonemarkkinointikampanja 2013

astubutiikiin

Ajankohta: Syyskuu – joulukuu 2013

Pohjustus:

Astubutiikkiin.fi on uusi, Syyskuussa 2013 lanseerattu supi-suomalainen portaali, joka kokoaa Suomessa suunniteltuja ja valmistettuja käsityö- ja designtuotteita yhteen osoitteeseen (www.astubutiikkiin.fi).

Mukana on tällä hetkellä yli 100 tuotemerkkiä.

ab

Astubutiikkiin.fi lähestyi Mahon Digital Marketing Oy:tä tarpeestaan olla näkyvillä hakukoneissa (Google, Bing) ja  tarpeestaan kasvattaa sivustoilla kävijöitä aktiivisesti, kustannustehokkaasti ja mitattavasti.

banner-img02

Mahon Digital otti haasteen vastaan ja asetti digikampanjoille seuraavat tavoitteet, vuodeksi 2013;

1. Kasvattaa portaalissa kävijöitä kuukausittain, hyödyntäen relevantteja tekniikoita ja taktiikoita maksettujen hakukonekampanjoiden ja niin sanottujen ’luonnollisten’ (SEO) hakukonemarkkinointikampanjoiden avulla.

2. Kampanjoiden tuli houkutella sivustoille kävijöitä kahdesta eri näkökulmasta;
– suomalaisten yritysten omistajat, jotka olivat kiinnostuneita saada tuotteensa portaaliin näkyville / myyntiin

ab3
– potentiaaliset tuotteiden ostajat / kuluttajat, jotka ovat kiinnostuneita erityisesti suomessa valmistetuista tuotteista, ja suomalaisen työn tukemisesta

ab2

Hakukonemarkkinointikampanjoiden tulokset:

1. Sivustoilla kävijät nousivat ensimmäisen, lanseerauskuukauden aikana yli 5 000 kävijään.

2. Neljän kuukauden aikana portaalissa vierailijat kasvoivat kokonaisuudessaan 114% 

3. Joulukuussa 2013 – sivustoilla oli lähes 12 000 kävijää (11 945)

4. Astubutiikkiin.fi kampanjoiden mainokset näytettiin relevantille kohdeyleisölle neljän kuukauden aikana yli 1.2 miljoonaa kertaa (kohdemarkkinat suomi)

Mainoskampanjoiden optimointi-taktiikat:

1. Astubutiikkiin.fi – portaalin digitaaliset mainoskampanjat rakennettiin ja luotiin kohdeyleisö strategian ytimessä; suomalaiset, joille suomalaisuus, suomalaiset tuotteet ja suomalaisten yritysten tukeminen oli tärkeää.

2. Mainokset luotiin yksityiskohtaisesti jokaisen tuoteryhmän, portaaliin osallistuvan brändin (tuotemerkin) ja näiden tuotteiden ympärille. Portaaliin osallistuvat yritykset tuotiin markkinointistrategian suunnitteluun mukaan, jotta sivustoista ja mainoskampanjoista saataisiin optimaali hyöty irti kaikille osapuolille, tasapainoisesti.

Parhaiten suoriutuvat mainokset:

1. Eniten vierailijoita Astubutiikkiin.fi-portaalin sivustoille toivat seuraavat, Mahon Digitalin luomat mainokset (Google PPC):

Kodin sisustustuotteita
Astubutiikista löydät kotimaisia
tuotteita kauniiseen kotiin.
Astubutiikkiin.fi/SisustusTuotteita

Astubutiikkiin.fi
Meiltä löydät suomalaisten
suunnittelijoiden tuotteita. Lue!
Astubutiikkiin.fi/Verkkokauppa

Yhteenveto:

Kaikenkaikkiaan Astubutiikki.fi-portaalin vierailijamäärät ovat kasvaneet merkittävästi Mahon Digitalin digitaalisten mainos-ja markkinointikampanjoiden ansiosta.

Suomalaiset yritykset ja brändit ovat näiden kampanjoiden suorana tuloksena keränneet näkyvyyttä ja tunnettuutta ympäri suomen, jota nämä yritykset eivät potentiaalisesti muuten olisi saavuttaneet.

Portaalin mainonta ja markkinointi tukee vahvasti suomalaista osaamista, suomalaista tekemistä ja kotimaista taloutta, joka on nykyään uhattuna ulkomaisten yritysten ostaessa monia suomalaisia yrityksiä, ja verkon ollessa avoin globaalille kauppakadulle.

Astubutiikkiin.fi ja Mahon Digital suojelee suomalaisen markkinapaikan säilymistä suomalaisten omistuksessa, verkossa. Tästä voimme olla ylpeitä.

Lisäkysymykset:

Saija Mahon